Adaptační sada-docházka do mateřské školy

 

Kód produktu: 78
Věk:
od 3 let
EAN:
8594181770781
Rok vydání:
2021
Autor:

OBSAH BALENÍ
Magnetky
Rozměr: 4 x 4 cm
Počet: 22 ks

Materiál: Magnetická fólie

Dostupnost zboží: 1 ks
Cena: 100 Kč (pro platbu v CZE)

DOPORUČUJEME

K této sadě zakoupit 5 ks smajlíků
Kód produktu:
85
EAN:
8594181770859
Dostupnost zboží: 10 ks

Cena:
25 Kč (pro platbu v CZE)

Je  vhodná pro děti s citlivějším smyslovou modulací, které mohou mít sníženou adaptabilitu a hůře, nebo déle se přizpůsobují změnám. Tyto děti mohou hůře snášet počátky docházky do mateřské školy, nebo odpolední  spánek v MŠ. S vizualizací získávají přehlednou orientaci v časovém horizontu jednoho týdne a možnost předvídat, co bude: Kolikrát půjdu do školky, kolikrát tam budu spinkat, kdy školka končí a kdy opět uvidím rodiče, kdy už se do školky nechodí apod. To usnadní dítěti adaptaci a možnost „připravit se“.  Významně tak snížíme míru stresu a úzkosti dítěte, která může být s nástupem docházky do MŠ spojena.

ADAPTAČNÍ SADA OBSAHUJE

Magnetky v základní sadě:  Školka 5x, školka není 5x, odpolední spánek 5x, spánek není 5x, domeček/víkend 2x

Adaptační sadu je vhodné doplnit o speciální podložku pro vkládání magnetek: Podložka má zřetelné vyznačení základních denních pilířů - ráno, poledne, večer/noc. Od středového pilíře, kterým je „oběd/poledne“ se následně odvíjí vnímání dvou časových denních úseků „před polednem/dopoledne“ a „po obědě/odpoledne“. Dítě tímto získává vizualizované podpůrné body pro snazší uvědomění a pojmenování částí dne. Horizontální řazení dnů podporuje vedení očních pohybů zleva doprava – posun o řádek a vytváří tak návyk organizace očních pohybů pro budoucí čtenářské dovednosti. Podložku je nutno umístit na magnetický povrch, ledničku, nebo magnetickou tabuli, nejlépe ve výši očí dítěte. Podložku si také můžete s dítětem společně vyrobit – v tomto případě je však nutné zachovat grafické znázornění denních časových „pilířů“.

JAK POUŽÍVAT ADAPTAČNÍ SADU

Příprava - na počátku nového týdne společně s dítětem vyznačíme dny, ve kterých dítě bude „zkoušet školku“, nebo odpolední spánek v MŠ. Dny, ve kterých dítě nejde do MŠ označíme magnetkou „školka není“, nebo je můžeme nechat prázdné. Vhodné je současné užití motivačních emočních magnetek, které vizualizují úspěch dítěte a jeho dobré zvládnutí dne v MŠ. Magnetku s usměváčkem vložíme společně s dítětem na příslušné denní pole po návratu z MŠ. Pokud dítě postupně bez obtíží zvládá pětidenní docházku do MŠ, není třeba magnetky dále používat. Dítě se adaptovalo, školka se stala přirozenou součástí pravidelné struktury týdne.

Adaptační vizualizace usazená do speciální podložky pro týdenní vizualizaci. Pohledově přehledná informace pro dítě: „Dnes je úterý. Jdeme opět do školky, ale nebudeš tam spinkat. Po obědě pro Tebe přijdu. Včera bylo pondělí, to je začátek týdne, byl jsi také ve školce a dobře si to zvládnul, usměváček se na Tebe usmívá. Dnes to také dobře zvládneš a usměváčkovi přidáme druhého kamaráda. Zítra je středa. Ve školce zkusíš i spinkat. Ve čtvrtek a pátek už do školky nepůjdeš.  Do školky chodíš zatím jen třikrát. Postupně se do školky bude chodit pětkrát. V sobotu a neděli se do školky nechodí. To je víkend a jsme doma.“

© Tato vizualizace vznikla na základě dlouholeté praxe. Věříme, že usnadní dětem i rodičům
zvládnutí vývojových potíží spojených s rozvojem řeči.
Hodně úspěchů přejí
Mgr. K. Fritzlová, Mgr. P. Hejlová, Mgr. K. Rybková a MUDr. M. Kučera.
Žamberk 2021.

 

Aktuálně

Nové karetní
postřehové hry

Kubíkovy hrátky
se zvířátky »
(nové vydání)

Dětské hrátky 
pro nejmenší »